Dumma människor

2011-01-24 @ 18:04:44
Blir så jävla sur på folk som inte kan hålla det dom säger! Det var tänkt att jag skulle fortsätta mig servitör karriär på en Thairesturang, vi hade pratat och bestämt att jag skulle börja tidigt i Januari.
Jag bad dom skriva ut ett anställningsbevis i förväg så kunde jag få lite extra hjälp med pengar ifrån socialen för december månad eftersom jag inte skulle skulle jobba förrens i januari, men hon insisterade och jag fick bita ihop och vara utan pengar vilket är det tråkigaste som finns.
Dagar gick hörde ingenting ifrån dom tills nu i helgen ringde dom och sa att dom inte kunde boka in mig för att det var fullt. Tydligen så hade en annan tjej fått ta min plats, så jag fick flipp och skällde ut henne och sa att dom måste vara inkompetenta inom Restaurangbranschen som inte kan plannera riktigt och att jag vet hur resturanger fungerar så och hon inte skulle jävlas me mig!

Så nu står jag utan jobb och utan några planner eftersom jag väntat på idioterna i flera veckor.

Så vad har jag lärt mig??
- Aldrig lita på arbetsgivaren ifall dom lovar jobb utan anställningsbevis
- Söka tusen jobb och ha i reserv ifall någon dumskalle försöker med funny business
- Sviker arbetsgivaren mig så letar jag upp vart han bor och gör kaos me han ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0