STYRKEUPPLÄGG ANPASSAT FÖR FIGHTERS

2012-07-19 @ 23:19:30
Två pass avklarade, det första var en lugn morgonträning tillpassat med löping och några ronder på mitts. Jag kände mig mer eller mindre mänsklig för det gick lite segt och jag hade inte vaken eller pigg men det är ju sjukt gött att komma igång dagen med lite motion. Andra passet blev en besök på biffgymmet för "bröst, rygg och mage dagen".
 
Detta upplägg är anpassat för fighters
Jag har fått detta upplägg ifrån Eirik Sandvik som är Atletisk utveckling Coach. Jag känner att den går hand i hand med thaiboxning eftersom vi boxare strävar helst efter att bli hård och strom i musklaturen istället för att "bygga massa". Mer massa innebär att kroppen behöver mer syra och då tar man ju slut snabbare. Så därför blir det tyngre vikter och mindre rep.
 
Bröst
4 set bänkpress (2 maxlyft)
4 set sne hantelpress
4 set fly i kabel
 
Rygg
Uppvärming med chins till failure
3 set ryggdrag
3 set lastdrag
3 set raka rygg drag i kabel
 
Mage
4 set benlyft i chinsstång
4 set explosivt situps i halvboll
3 set magedrag i maskin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0