MOTIVATION ÄR VIKRIGT FÖR FIGHTERS

2012-12-21 @ 16:35:00
Motivation är det allra viktigaste för mig, har jag inte det så vill jag heller inte träna. När jag har det kör jag på och får oftast ut väldigt mkt från hårda träningar. När jag inte har det eller rätt efter matcher går jag ofta till fitnessgymmet i en viss period tills jag fått tillbaka sugen för thaiboxningen och då går jag sakta tillbaka till det. Det är så jag har jobbat senaste tiden och just därför har jag gjort så bra detta året. Hitta balansen i livet så hittar du balansen till att lyckas.
 
Det som motiverar mig mest är självaste tanken på hur långt jag egentligen kan nå och vad jag kan uppnå bara jag är sann mot mig själv och inte slarvar. Det är någonting man definitivt kommer ångra om man slutar i förtid och då hade man haft svårt att leva med frågan "vad om jag hade gjort det?".
 
Ett bra tips på grym motivation är att se matcher på grymt tekniska fighters på bla. youtube, det finns många men jag tänker främst på Petrosyan. Jag blir så grymt sugen varje gång jag ser han fightas! Killen har ju inte några svagheter, han har balans, timing, blicken, styrkan, snabbheten och så är han stabil som en thailändare och slår som en ryss!
 
Ett annat sak som jag blir motiverad av är att se på HBO Boxing dokumentären på boxare som förbereder sig inför sina stora matcher och man får följa med deras liv och träning vecka till vecka. Det är väldigt intressant.
 
Giorgio Petrosyan
 
HBO Mayweather vs Ortiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0