WMC World Champion Title

2010-09-24 @ 22:55:05
11 sep 2010! Nu var det dags igen, nu var det dags att gå upp i ringen i mitt livs största fight hittills! Detta är Englands största galan 2010 och hålls i National Indoor Arena "NIA". Hela stället var fullsatt med ungefär 2000 åskådare, heelt sjuuk grymt stämning! Alla fighters hade stora meriter allt från Engelsk mästare, Europamästare och Världsmästare.

Första matcherna började vid 4 tiden och jag skulle gå vid 8 tiden, vilket var drygt som fan men eftersom det var en Titel fight så är alltid Main Event långt bak på fight cardet. Jag och Danny värmde upp nån timme innan och gick igenom taktiker och ett stabilt game, vilket var att sträcka ut armen när Dean sätter sina långa knän och kontra tillbaka med högerslag eller lowkick. Själva gamet var att jag skulle vara på nära distans, slå mkt kombinationer och avsluta med tunga lowkick sen ta ett steg ur hans attackläge. Danny skulle kolla upp vad han var bra på och ge mig råd mellan rondpauserna.

Rond 1 - Vi avaktar litegran och sätter några slag som tar på bådas handskar, han sparkar mig men jag glider undan och kontar med en bra hopp pushkick, där hamnar vi sen i clinch och han knäar mig hårt och det känns. Jag knääar hårt tillbaka och domaren tar isär oss. Jag får in några bra slag sen tar ronden slut.. ganska bra första rond för min del.

Rond 2 - Vi börjar direkt med sparkar och knän, jag får in bra lowkick och tar ett steg ut. Dean sätter bra långa knän som sitter hårt och följer upp med spark som jag tar ganska lätt tar ett steg tillbaka med hans ben och sätter en stenhård högerslag om det var i magen elr ansiktet minns jag inte.

Rond 3
- Vi hamnar i clinch och Dean sätter mer knän, jag försöker bara trycka in honom vid repen och det funkar några gånger men sen ropar Deans hörna att sätta långa knän och det gör han mkt bra! Han får mig att tappa luften. Jag börjar kriga in med slag och han svarar tillbaka. Mellan slagväxlingen får han in ett riktigt bra arbåge och jag får ett djupt cut. Han vinner den ronden ganska stort.

Danny lägger på vasselin på cuttet och säger "Jag ger dig två minuter.. du måste knocka honom annars vinner du inte!"

Rond 4 - Dean vet om att knän börjar ta på mig och han sätter direkt med knän. Jag försöker svara på med slag och träffar några bra träffar får jag in men det varar inte länge då Dean börjar sätta massa knän och domaren stoppar matchen.

Jag gjorde mitt bästa mot en riktigt bra fighter, hade som sagt inte tränat soppas så jag var redo för en sån här stor match men man får inte sånna erbjudanden varje dag, så förlorar inget oavsett resultat..
Promotorn var riktigt tacksam att jag tog fighten och det ser ju ut som jag kanske får mer matcher i England vilket är skitbra!!










Kommentarer
Postat av: vic

Grymma fightningsbilder :)

2010-09-26 @ 12:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0