INFÖR SM 2011

2011-03-17 @ 02:54:38
På fredag går jag Semifinal i Thaiboxning SM 2011! Jag möter Harri Martin Längby från Golden Leaf! Ser fram emot det och är sjukt taggad!

Hur har förberedelserna sett ut inför SM?

-Jag har kört mycket löpträning och tränat ungefär 6 dagar i veckan dom tre senaste månaderna, ibland dubbla pass på en dag beroende på jobb och allt annat. Dom sista veckorna har jag visualiserat mig in i fighten så jag även är 100% förbered mentalt. Jag ligger ganska bra till med vikten så det är inga problem för mig!

 

Vem möter du och vad vet du om din finalmotståndare?

-Jag möter Harri Längby från Golden Leaf i Semifinal. Det blir antagligen Johan Franzen i finalen. Johan är väldigt duktig med snabba sparkar.


Har ni mötts tidigare, hur gick det då?

-Skulle möta Harri Längby tidigare men han hoppade av och Johan Franzen förlorade jag mot förra SM mycket pga att jag fick en spricka i foten 3 veckor innan och var inte alls bra förbered.


Vad tror du om utgången?

-Jag kommer att stå som vinnare den 19 Mars med bältet runt min midja!


Vad kommer att vara avgörande för matchen?

-Den som tränat och lidit mest på träningen och har bäst dagsform vinner.


Hur kommer du att fira vinsten?

-Supa mig full och må så jävla bra med alla vänner.


Vad betyder det för dig om du tar hem SM?

-Det skulle betyda allt! En chans på VM men främst att jag är bäst i 57kg.


Vad är nästa mål efter SM?

-NM och VM


Kommentarer
Postat av: Anna

Chok dee!

2011-03-18 @ 16:57:35
URL: http://anna.teamfmt.no
Postat av: Adam

Tjena håller själv på med thaiboxning och undrar om du har några tipps på hur man kan träna till sig snabbare slag?? :) skulle vara skit schysst! är en snigel i händerna :P

2011-03-18 @ 21:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0